Jak bez problemów rozliczyć projekt?
Twój wniosek znalazł się na liście wybranych do dofinansowania? Podpisałeś umowę, zacząłeś realizować projekt? Pora na kolejny ważny krok, kluczowy dla wszystkich przedsiębiorców, starających się o dotację – przedstawienie dokumentów potwierdzających zrealizowanie zaplanowanych zadań, co pozwoli uzyskać refundację wydatków związanych z zakupem maszyn, oprogramowania czy zmodernizowania produkcji.
Aby otrzymać zwrot środków finansowych, musisz złożyć poprawnie wypełniony wniosek o płatność. Nie wiesz od czego zacząć? Masz obawy, czy wszystko należycie wykonałeś? Zachęcamy do skorzystania z instrukcji, przygotowanych po to, by dokładnie objaśnić, jakiego rodzaju dokumenty należy dostarczyć. Wśród najczęściej popełnianych błędów, wskazywanych przez pracowników Wydziału Rozliczeń jest pominięcie wymaganych załączników oraz nieprawidłowości
w postępowaniach ofertowych. Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku o płatność warto zapoznać się z naszymi instrukcjami oraz z rozdziałem 6.5, 6.5.1 oraz 6.5.2 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków.
Gdy robisz to po raz pierwszy — skorzystaj z formularza dostępnego pod adresem lsi.slaskie.pl
- Uzupełniasz moduł zamówień.
- Uzupełniasz bazę personelu (jeśli rozliczasz koszty zaangażowania pracowników).
- Dołączasz dokumentację potwierdzającą rozeznanie rynku, zastosowanie zasady konkurencyjności lub ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Gromadzisz wszystkie wymagane załączniki i składasz je w LSI, a następnie podpisujesz wniosek przy pomocy elektronicznego podpisu kwalifikowanego certyfikatem lub profilu zaufanego ePUAP i przekazujesz do ŚCP, używając platformy SEKAP lub ePUAP.
- Sprawdzasz, czy otrzymałeś poświadczenie odbioru UPO lub UPP.
Możesz złożyć trzy rodzaje wniosków:
Wniosek o płatność pośrednią — pierwszy możesz złożyć zaraz po podpisaniu umowy, a kolejne co 3 miesiące od daty podpisania umowy. Rozliczyć możesz tylko wydatki, które już poniosłeś, a ich suma nie może przekroczyć 90% dofinansowania.
Wniosek sprawozdawczy — nawet jeśli nie masz wydatków, co 6 miesięcy od momentu podpisania umowy musisz opisać postępy projektu.
Wniosek o płatność końcową — składasz go nie później niż 25 dni od daty zakończenia projektu.
Oprócz weryfikacji wniosków, pracownicy ŚCP mogą przeprowadzić także wizyty monitoringowe i kontrole w miejscu realizacji projektu. Jeśli we wniosku lub podczas wizyty zostaną dostrzeżone jakieś braki lub nieprawidłowości, zostaniesz poproszony o ich uzupełnienie lub usunięcie. Będziesz miał na to 7 dni.
Szczegółowe instrukcje wypełniania wniosków znajdziesz wśród załączników pod linkiem: Instrukcje wypełniania wniosków.
Zobacz także nasze filmy instruktażowe: